2010. június 22., kedd

Antonie de Saint-Exupéry: A kis herceg



Valószínűleg mindenkinek ismerős a cím, vagy az író neve. Többen talán is meglepődnek azon, hogy egy gyermek regényt ajánlok. Nos, ez nem csak a kicsiknek szól, mi felnőttek is rengeteget tanulhatunk belőle. Bevallom, annak idején, mikor kötelező olvasmányként olvastam, nem tetszett, mivel nem igazán értettem. Aztán, egy számomra nagyon kedves, és hozzáértő illető azt mondta erről a könyvről, hogy többször is el kell olvasni ahhoz, hogy igazán megértse az ember. Felnőtt fejjel újra elővettem, és csodálkozva vettem tudomásul, mennyire igaza volt. Nem csak lekötött, de élveztem is. Azóta is gyakran előfordul, hogy alkalomadtán leveszem a polcról. Csak ajánlani tudom azoknak, akiket első olvasásra nem nyert meg, és persze azoknak is, akik szeretik. Úgy vélem, ez egy örök klasszikus.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése